جلوه‌ای از هم‌افزایی رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر
سومین نمایشگاه «رصتا» فرصت طلایی برای دیده‌شدن رسانه‌ها و آموزش را فراهم آورده است 

جلوه‌ای از هم‌افزایی رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر

پیمان عباسی:

باید به سلایق مختلف مردم احترام بگذاریم | برپایی کارگاه فیلمنامه‌نویسی در رصتا

دومین نشست تخصصی کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری صبح امروز ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در سومین نمایشگاه رصتا میزبان پیمان عباسی فیلم‌نامه‌نویس سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بود.
دومین نشست تخصصی کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری صبح امروز ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در سومین نمایشگاه رصتا میزبان پیمان عباسی فیلم‌نامه‌نویس سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بود.
کد خبر: ۱۴۷۳۰۹۹
به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی صوت و تصویر فراگیر‌ ایران (ساترا)، پیمان عباسی فیلم‌نامه‌نویسی در نشست تخصصی غرفه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری واقع در سومین نمایشگاه «رصتا» درباره کارنامه هنری خود عنوان کرد: شاید شما من را با کارهایی نظیر «قلب یخی»، «شب‌آهنگی»، «‌ملاقات با جادوگر» و «توفیق اجباری» بشناسید.

او ضمن بیان اینکه فیلمنامه اثری را که حسین سهیلی‌زاده در حال تولید آن است، نوشته است، گفت: داستان پلتفرم‌ها برای من یک داستان قدیمی و خاص است؛ قدیم‌ها که ما کار می‌کردیم شبکه نمایش خانگی وجود نداشت و یک سری وی‌او‌دی‌ مانند تصویر دنیای هنر بودند که کار می‌کردند.

عباسی افزود: برخی از تله‌فیلم‌ها در این وی‌اودی‌ها تماشا می‌شد و از سوی مخاطبان تقاضا می‌شد تا قسمت دوم آن را بسازیم؛ همان زمان ایده سریال‌سازی در پلتفرم را مطرح و یک پرپوزال را طراحی کردم که نطفه اولیه این کار بود و حتی خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پلتفرم را نمی‌شناخت.

این فیلمنامه‌نویس تصریح کرد: حتی معاونت سینمایی وقت هم می‌گفت برای چنین چیزی صدور پروانه ساخت نداریم و سرانجام تلاش‌هایمان موجب شد تا بر اساس همان پرپوزال جلسه‌های متعددی را برگزار کنیم و بدین ترتیب اولین سریال پلتفرمی با نام «قلب یخی» کلید خورد.

عباسی ادامه داد: در همان مقطع هم مهران مدیری چند سریال را کار کردند و بازخوردهای خوبی ایجاد شد. در واقع منطق پلتفرم‌سازی را راه انداختیم و به فضایی وارد شدیم که انسان‌ها در آن حق انتخاب دارند؛ دقیقا برعکس کاری که امروزه تلویزیون دارد انجام می‌دهد و فقط با استانداردهای تعریف شده خودش کار می‌کند، اما ما برای ارتباط سالم‌تر و مستقیم‌تر نیاز به کارهایی از جنس سلیقه روز مردم داریم. 

او در این نشست گفت: امروز خوشحالم که رویای‌مان محقق شده و سریال‌های خوب در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود؛ ما باید جنبه سرگرم‌سازی آثار اهمیت بدهیم، به سلایق احترام بگذاریم و تولیدات را به روزتر کنیم.

پیمان عباسی در ادامه، یک کارگاه فیلمنامه‌نویسی تعاملی با حضور مخاطبان برگزار و با آنها فرایند دیالوگ‌نویسی و طراحی شخصیت را تمرین کرد.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها